“Eğitimde metot değil, insan kişiliği göz önüne alınmalıdır.”
Maria Montessori.
Dil öğreniminde, uygun zaman geldiğinde ve koşullar sağlandığında, en önemli etkenlerden biri de doğal gelişim sürecinin özelliklerine uygun, doğru bir yaklaşımla kalıcı öğrenimin gerçekleştirilmesidir. Çocukta dil gelişim sürecinin en önemli özelliklerinden ve avantajlarından biri, dilin kurallarını ve kullanımını ‘keşfederek‘ öğrenmesidir. Montessori yaklaşımı da çocukların doğal bir şekilde ve keşfederek öğrenmelerine odaklanan bir eğitim modelidir.
Montessori Sınıflarında yabancı dil öğretimi de temel montessori prensiplerine dayanır. Çocuklar doğal bir dil öğrenme ortamında, ana dili veya ikinci dili ingilizce olan bir rehber/öğretmen eşliğinde çeşitli montessori materyalleri ve etkileşimli aktiviteler aracılığıyla yabancı bir dilin temellerini keşfederler.
Dil öğretimi, diğer becerilerde olduğu gibi bireysel ilerlemeye dayalı bir şekilde gerçekleşir. Her çocuğun kendi hızında ilerlemesine izin verilir ve öğrenme süreci, çocuğun ilgi ve yeteneklerine göre şekillendirilir.Temel motivasyon kaynakları mutluluktur ve asıl mutluluk da çocukların kendi potansiyellerini keşfetmeleri ile gerçekleşir. Bu sayede, çocuklar motivasyonlarını yüksek tutarlar ve kendilerine güvenle yabancı bir dili rahatlıkla öğrenirler. Böylece dil öğreniminin önündeki en büyük engellerden biri olan kaygı ve hata yapma korkusu ortadan kalkar. Hata en iyi öğretmendir ve çocuklar hata yaparak öğrenirler. Hatalarını kendileri farkeder ve kendileri düzeltirler.
Montessori sınıfında çocuklar, dilin seslerini, kelime dağarcığını ve dil bilgisini keşfetmek için özel olarak tasarlanmış materyaller kullanırlar. Bu materyaller, çocukların dil becerilerini geliştirmelerine ve doğal bir şekilde yabancı bir dilde iletişim kurmalarına yardımcı olur.
Yabancı dil öğretimi sürecinde, Montessori sınıflarında öğretmenin rolü, çocuklara rehberlik yapmak ve gereği kadar destek olmaktır. Öğretmen, çocukların dil becerilerini gözlemleyerek ve değerlendirerek dil öğrenme deneyimlerini zenginleştirir.
Green Language Dil okulunda ‘çocuklara yabancı dil öğretimi‘ alanında ortaya konmuş en etkili yöntem ve yaklaşımlar ve uzman bilgisi Montessori Sınıfı‘na entegre edilerek uygun ve etkili bir dil programı hazırlanmıştır.
The most favourable age for the development of written language is that of childhood, about the age of four, when the natural processes connected with the development of speech are fully activated, that is, during the sensitive period when speech naturally develops and becomes fixed.
Maria Montessori