Vizyonumuz, dil öğrenim sürecinde doğal bir gelişim ve büyüme sağlamaktır. Green Language Dil Okulu olarak, öğrencilerimizin dil öğrenme sürecinde doğal bir şekilde gelişmelerini teşvik etmekteyiz. Gerçek dil edinimi, koşullar mükemmel olsa bile, yavaşça gerçekleşir ve konuşma becerileri dinleme becerilerinden önemli ölçüde daha sonra gerçekleşir. (Krashen,1982) Gerek birinci dil edinimi gerek ikinci dil öğreniminde doğal süreç, önce soyut olarak seslerin anlamlarının kavranması daha sonra yüzeysel yapılar haline getirilmesi şeklinde gerçekleşir. Bu anlamda, dil öğretiminde yüzeysel yapıların ve bilginin aktarımından ziyade gerçek yaşam deneyimleri sunmayı önemsiyoruz. Biliyoruz ki dil, sadece kelime ve gramer kurallarından ibaret değildir, aynı zamanda duyusal ve zihinsel bir gerçek yaşam deneyimidir. Dilin kuralları da bir takım duyusal ve zihinsel yaşam deneyimleriyle keşfedilir. Dil öğrenimi, keşif yoluyla gerçekleşen doğal bir yolculuktur.
Okulumuz, öğrencilerin keşfetme yeteneklerini kullanarak doğal bir şekilde dil becerilerini geliştirmelerine odaklanan bir eğitim anlayışını benimsemektedir. Bilgi aktarımı yapan değil, ‘keşfin yolunu açan’ bir eğitim anlayışı ile öğrencilerimize rehberlik etmeyi amaçlıyoruz. İyi bir rehber olmanın sırrı ise; Maria Montessori’nin dediği gibi, çocuğun zihnini, tohumların ekilip hayal gücünün ışığında büyütüldüğü verimli bir tarla gibi görebilmektir. Bu anlamda yabancı dil öğretiminin yanı sıra, bir eğitim kurumu olarak, bu verimli tarladaki kuru otları temizlemeyi, tarlaya uygun tohumları atabilmeyi, ihtiyacı kadar su ve bakımı verebilmeyi amaçlıyoruz. Bu süreçte doğal gelişim ve büyümeye engel olacak her türlü yapay müdahaleden kaçınıyoruz.
Dilbilimci Noam Chomksy’e göre, her insan doğuştan bir dil öğrenme donanımı ile dünyaya gelir. (Language Acquition Device) Green Language Dil Okulu olarak bireyin bu potansiyel gücünü ortaya çıkaran çevresel etkenlerle karşılaşmasını sağlamayı hedefliyoruz. Çünkü, biliyoruz ki; potansiyel büyük ölçüde kendiliğinden ortaya çıkmaz. Hatta bazen bir takım yanlış çevreler ve tutumlar bu potansiyelin kaybolmasına sebep olabilir. Bu nedenle, uzman bilgisi ve bilimsel araştırmalara dayalı olarak hazırlanmış dil öğretim programlarımız, bu potansiyeli açığa çıkaran, keşfin yolunu açan bir öğrenme deneyimi sunmaktadır.
Betül GÜRBÜZ TANIRLI
İngilizce Öğretmeni / Kurucu
VİZYONUMUZ
Dil öğrenim sürecinde doğal bir gelişim ve büyüme sağlamak.
Keşfin yolunu açan bir eğitim anlayışı ile öğrencilere ‘rehber’ olmak.
Gerçek yaşam deneyimleri ve dil pratikleri sunmak
Potansiyeli ortaya çıkaran çevresel koşulları sağlamak
Dil öğretiminde kritik dönemleri ve bireysel farklılıkları dikkate alan bir eğitim modeli sunmak.